خوراسان ﺗورکلرین دیل و کولتورلری

زبان و فرهنگ ترکان خراسان

سنه دئدیم کی من اوغرویم (به تو گفتم که من دزدم)

+0 به یه ن

سنه دئدیم کی من اوغرویم (به تو گفتم که من دزدم)

بیر اوغرو اوغرولاماق آماج ایله بیر کنده (قالایا) گیردی و بیر ائوین ائشیگینی چالدی، ائو ائیه سی ائشیگی آچدی و اوغرو ائو ائیه سینه دئدی: یولدان گئچن و امام ره ضانین زیاره تینه گیه من، کندین کروانسراسی هارادادی؟

کندچی: بو کندده کروانسرا یوخدو، بویورون و بو گئجه بیزه قوناق اولون. اوغرو ایله کندچی ائوه گیردیلر، کندچی نین خاتینی چای قویدو و باشلادی یئمک بیشیرمه گه و چای ایچمکدن و یئمک یئمکدن سونرا اوغرو ایچین یورغان - دوشی سالدیلار.

اوغرو چوخ چالیشدی یاتسین، آنجاق بیر ساریدان اوغرولوق فکیری و اوبیر ساریدان ائو ائیه سینین قوللوقلاری یوخوسونو قاچیردی، نه ائدیم، نه ائتمه یم؟ کندچی نی قیچیر دی و اونا دئدی:قارداشیم من اوغرویام و اوغرولوق ایچین سیزه گلدیم و سیز منه چوخ قوللوق ائتدینیز و منیم فکیریم ده یشدی، اما اوغرولوق خیالی قویمیر منیم یاتیم و سیز گلین منیم ال و آیاغیمی ایپ ایله باغلایین و من راحت یاتیم.

ائو ائیه سی اوغرونون ال و آیاغیمی ایپ ائله بالاغلادی و گئتدی. اوغرو نه ائتدی یاتا بیلمدی و توردو باشینی بیر قازانا سالدی و ایسته اوجاغدان داما چیخسین، آنجاق اورتادا (آرادا)قالدی و نه یوخاری چیخا بیلیردی و نه آششاغی ائنه بیلیردی.

کندچی سحر گؤردو اوغرو یاتاغدا یوخدو، قیچیردی و اوجاغدان بیر سس ائشتدی: سنه دئدیم کی من اوغرویام و اوغرولوق ائتمه سم یاتا بیلمیرم.

 یازان : شیروانلی

ترجمه فارسی : به تو گفتم که من دزدم

دزدی با هدف دزدی شبی وارد یک روستایی شد و در خانه ای را کوبید، صاحبخانه در را باز کرد و دزد به صاحبخانه گفت: دارم به زیارت امام رضا می روم، کاروانسرای روستا کجاست؟

روستایی : در این روستا کاروانسرا وجود ندارد، اما شما می توانید امشب مهمان ما باشید و بفرمایید. دزد و روستایی وارد خانه شدند و روستایی به همسرش دستور داد برای دزد چای و شام حاضر نماید و پس از صرف چای و شام برای دزد تشک و لاف پهن نمودند. 

محبت های روستایی، نظر دزد را تغییر داد و دزد به روستایی گفت: حقیقت من با نقشه و برای دزدی در خانه شما را کوبیدم، اما محبت های شما نظر مرا عوض کرد و لطفا دست و پای مرا با طناب ببندید تا من بتوانم راحت بخوابم.

روستایی دست و پای دزد را بست و رفت. آنشب دزد خیلی تلاش کرد بخوابد، اما فکر دزدی نمی گذاشت و دزد با دست و پای بسته بلند شد و سرش را توی دیگی کرد و خواست از دودکش اوجاق جارج شود، اما در وسط دودکش گیر کرد.

صبح روستایی از خواب بیدار شد و دید مهمان در رختخواب نیست، صدا زد و از دودکش اوجاق صدایی شنید: به تو گفتم که من دزد هستم و تادزدی نکنم، نمی توانم بخوابم.


آچار سؤزلر : تورکچه یازی,