خوراسان ﺗورکلرین دیل و کولتورلری

زبان و فرهنگ ترکان خراسان

نمونه جعلیات تاریخ در کتب درسی

+0 به یه ن

رصد خانه مراغه به تشویق خواجه نصیر ساخته شد
یا دستور منکگه قاآن که به علم نجوم مسلط بود ؟؟

سند از کتاب تاریخ رشیدی نوشته رشید الدین فضل الل:

متاسفانه در راستای سیاست های ترک ستیزی امروزه می بینیم جعلیات و دروغ های فراوانی در مورد ترکان و تاریخ و فرهنگ ترکان وارد کتب درسی شده است که نمونه ای از ان رادر این مقاله می بینید.

از انجای که سرانه مطالعه در ایران بسیار اندک است چیزی غریب 10دقیقه در روز و به احتمال زیاد این مقدار مطالعه نیز بخاطر خواندن اگهی های تبلیغاتی بدست می اید مردم ایران از گهوار تاگور اطلاعات علمی و تاریخی و فرهنگی خود را از کتب درسی در درجه اول و در درجه دوم از دروغ ها و شایعات رایج درجامعه و در سال های اخر از طریق دنیای مجاری می گیرند. شاید تنها ملتی در جهان مردم ایران باشند که تاریخ و تاریخ سلسله ها را به طور حفظی و کیلیشه ای همان تاریخ نوشته شده در کتب درسی خود بدانند. کمتر ایرانی پیدا می شود که از تاریخ منطقه ای که در ان بدنیا امده اطلاع داشته باشد و یا کمتر ایرانی دیده می شود که از تاریخ روم و غرب و یونان و چین چیزی بداند در نظر ایشان اعراب وحشی و جاهل و متعصب و ترکها وحشی  خونریز بوده که حتی عرضه اداره قلمروی امپراطوری های پر ابهتی که برپا می کردند ندارند و همیشه مهتاج وزرای دانای ایرانی هستند!. و درنظر ایرانیان یونانین افرادی اشغال و دزد علم که در یک شبه جزیره کوچک زندگی می کنند هستند و تمام دست اوردهای علمی انها دزدیده شده از ایرانیان فرزانه است. ایرانیان اغاز تاریخ را ازهخامنشیان می دانند و تاریخ پیش از انرا پوچ و بی ارزش می دانند ایرانیان یک سره تمام دستاوردهای تمدن اسلامی و عربی را نتیجه تلاش ایرانیان می دانند و....

ایا این نگرش در کوچه و بازار حاصل می شود؟ پاسخ این سوال قطعا نه می باشد این تفکرحاصل نظام اموزش و پرورشی است که در یکصد سال اخیر مدام در طبل نژاد پرستی کوبیده و دلیل اینکه تاکنون کسی به این سیستم ایراد نگرفته این است که وقتی ذهنی بیمار شد قادر به تشخیص بیماری خویش نیست و کسانی را که حقیقت رابرایشان اشکار می کنند دشمن خویش می پندارند. باید اموزش پرورش ایران اصلاح شود و گرنه با تولید ذهن های بیمار کشور هر روزبه قهقرا می رود. ماحصل این تفکرخود برتربین این است که ایرانی ها برترین و باهوشترین ملت جهان هستند. تنها این فکرخسارت جبران ناپذیری به اقتصاد کشور زده است در اکثر شرکت های چینی دولتی و داخلی مدیران خارجی می بینیم این مدیران باعث توانمند شدن صنعت و اقتصاد چین شده اند و می شوند در کشورهای خلیج نیز ما شاهد وجود مدیران خارجی هستیم و حتی در کشورهای پیشرفته نظیر امریکا و اروپا نیز شاهد استفاد از مدیران کار بلد خارجی هستیم. اما در ایران بخاطر تفکرات احمقانه نژاد پرستانه و نه بخاطر بخشنامه و قوانین دولتی شاهد عدم استفاده از مهندسین و مدیرانه خارجی هستیم . جالب است بدانید تمام کشورهای پیشرفته دارای ضریب هوشی به مراتب بالاتری از ایران هستند ایران 92 کشور باهوش جهان است.

منبع : ترکشناسی


آچار سؤزلر : بیلیملار,