خوراسان ﺗورکلرین دیل و کولتورلری

زبان و فرهنگ ترکان خراسان

فیلم بازی های المپیک اروپایی ۲۰۱۵ در باکو

+0 به یه ن

افتتحایه المپیک بازی های اروپایی آزربایجان 2015
باید بگم تو دنیا تک بود این مراسم - استفاده از نماد فرش - رقص - موسیقی -داستان های نظامی - میوه انار نماد بازیها در قسمت اول
و نماد - آب- خاک - باد و آتش - موسیقی ساری گلین - آلیم قاسیم اف - سبزه - نوروز- دریای خزر - نقشه آزربایجان -قوبوستان و در نهایت خورشید و هلال ماه - آتش بازی های بسیار زیبا در قسمت سوم

هرکیم باخان مادی باخسین چوخ گؤزل دئیه بیللم دونیا دا تکی دی بو مراسیم:

معرفی :

http://www.aparat.com/v/p4n3E

فیلم قسمت اول افتتاحیه المپیک بازیهای اروپایی آذربایجان ۲۰۱۵

http://www.aparat.com/v/7ogj9  

فیلم قسمت سوم افتتاحیه المپیک بازیهای اروپایی آذربایجان ۲۰۱۵

http://www.aparat.com/v/xuryA 

تجلی عظمت تاریخی و غنای فرهنگی آذربایجان در بازیهای المپیک اروپایی 

    شب گذشته اولین دوره بازی های المپیک اروپایی ۲۰۱۵ با برگزاری مراسم افتتاحیه به طور رسمی در باکو پایتخت آذربایجان آغاز شد 

    مراسم افتتاحیه این بازی ها با حضور بیش از ۶۰ تیم اروپایی در استادیوم بسیار زیبای باکو و در برابر چشمان ۷۰ هزار تماشاچی برگزار شد. در این مراسم رهبران و مقامات عالی رتبه بیش از ۴۰ کشور و از جمله رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه به همراه همسرش خانم امینه اردوغان حضور داشتند.

    این مراسم خیره کننده که عظمت تاریخی، غنای فرهنگی و قدرت سازمان دهی آذربایجان را نشان میداد با حضور هنرمندان برجسته آذربایجان و جهان و نیز هنرنمایی نزدیک به ۶ هزار تن از جوانان این کشور در برابر دید جهانیان قرار گرفت و بسیاری از کانال های مهم جهان تصاویر این افتتاحیه پرشکوه و رویایی را بصورت زنده برای صدها میلیون نفر در اروپا و دیگر نقاط دنیا پخش کردند.


تجلی عظمت تاریخی و غنای فرهنگی آذربایجان در بازی های المپیک اروپایی :

   در بخشی از این مراسم عالیم قاسیم اوف، یکی از نوابع موسیقی جهان، ترانه ساری گلین را به همراه ترانه های مُقامی آذربایجان بصورتی بسیار زیبا اجرا نمود. سپس دهها نقاره زن در اقدامی سمبیلک، با شمارش معکوس عدد ۲۴، استقلال جمهوری آذربایجان را نمادینه کردند. 

    مراسم با نواخته شدن سرود ملی آذربایجان و برافراشته شدن پرچم سه رنگ این کشور همراه با نورافشانی آغاز گردید. در ادامه مراسم مشعل المپیک بازیهای اروپایی که از سوی الهام علیف رییس جمهوری آذربایجان در تاریخ ۲۶ آوریل در آتشگاه جاودان باکو روشن شده بود پس از طی ۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه در داخل جمهوری آذربایجان، از سوی ایلهام زکی یف، قهرمان پارالمپیک آذربایجان، به استادیوم آورده شد.

    اقتتاحیه مراسم مملو بود از تصاویر، طرح ها و ماکت هایی که تاریخ دیرین، هنر مشعشع و فرهنگ زرین ملت ترک آذربایجان را به نمایش می گذاشت. به دنبال نورافشانی و رقص هنرمندان، ورزشکاران کشورهای اروپایی همراه با پرچم هایشان داخل استادیوم شدند. استقبال تماشاچیان آذربایجانی از کاروان ورزشی ترکیه به حدی بود که مفهوم برادری میان دو ملت ترکیه و اذربایجان را باردیگر، بصورتی بارز به نمایش گذاشت.

    در این میان جمهوری کوزوو که در سال ۲۰۰۸ مستقل شده است به دنبال پذیرش کمیته برگزاری برای اولین بار با اعزام یک کاروان ۱۸ نفره، در این بازی ها شرکت کرد. متعاقب اتمام عبور کاروان های ورزشی، خانم لیدی گاگا، هنرمند شهیر جهان، ترانه Imagine را خواند. سپس الهام علیف رییس جمهوری آذربایجان در سخنرانی کوتاه اغاز مراسم را بصورتی رسمی اعلام نمود.

    گفته می شود خانم دکتر مهربان علیف، بانوی اول جمهوری آذربایجان، ریاست کمیته برگزاری مراسم و بازی های اروپایی را بر عهده دارد.

تصاویر بیشتر در:  اینجا

اطلاعات بیشتر در : اینجا


آچار سؤزلر : خبرلر,