خوراسان ﺗورکلرین دیل و کولتورلری

زبان و فرهنگ ترکان خراسان

رمضان در میان ملت ترک تورکیه

+0 به یه ن

رمضان در میان ملت ترک تورکیه

رمضان مبارک ترین ماه سال در کشور های اسلامی حال و هوای خاصی را ایجاد می کند. تورکیه نیز به عنوان اولین کشور های مسلمان شده از این قاعده مستثنی نیست. اما برگزاری رمضان و حال و هوای آن در این کشور بزرگ پرشور تر از سایر کشور هاست باهم به مرور برخی از این ویژگی ها می پردازیم :

1- آیا می دانستید در ماه رمضان قیمت های همه اجناس حتی مبل و صندلی در تورکیه نصف می شود؟

2- آیا می دانستید در تورکیه بسیاری فروشگاه های مواد غذایی و مصرفی، برخی کالاهارا رایگان یا با 60 درصد تخفیف به مشتریان ارائه می دهند؟

3- آیا می دانستید تورکیه یکی از کشور های پیشگام در زمینه افطاری های رایگان است و بسیاری از موسسات خیریه در ماه رمضان سفره های افطار خیابانی تشکیل می دهند و همه استفاده می کنند؟

4- آیا می دانستید تورکیه جزو کشور هایی است که هنوز بر سنت های اصیل و قدیمی اش استوار است و مردم هنگام عصر با صدای شلیک توپ افطار می کنند و صبح با صدای تبل نقاره چی هایی با لباس های سنتی بیدار می شوند؟

5- آیا می دانستید بسیاری ازشرکت های بزرگ و برند جهانی نظیر فورد، کوکاکولا، فیات و... در ماه رمضان محصولاتشان در تورکیه را با تخفیف ارائه می دهند؟

6- آیا می دانستید مردم مناطق مختلف تورکیه بیش از 70 نوع غذای متنوع تنها برای ماه رمضان دارند؟

7- آیا می دانستید بسیاری از غیر مسلمانان تورکیه هم روزه می گیرند و به آن اعتقاد عجیبی دارند؟

8- آیا می دانستید شهرداری های نقاط مختلف تورکیه سفره های افطاری چند هزار نفری در شهر ها تشکیل می دهند و اغلب مردم به طور رایگان افطاری می کنند؟

9- آیا می دانستید تورک های تورکیه دوست دارند به صورت دسته جمعی افطار کنند و اغلب افراد خانواده ها و دوستان در سفره های یکدیگر افطاری می کنند؟

10- آیا می دانستید نذورات آخر رمضان توسط بنیاد های خیریه تورکیه ای به کشور های آفریقایی اهدا می شود؟




منبع : ترکشناسی

آچار سؤزلر : کـﯚلتـﯚر,