خوراسان ﺗورکلرین دیل و کولتورلری

زبان و فرهنگ ترکان خراسان

پ.ک.ک در حال کوچ دادن اجباری ترکمان‌های سوریه

+0 به یه ن

پ.ک.ک در حال کوچ دادن اجباری ترکمان‌های سوریه

در سایه سکوت مجامع بین‌المللی: پ.ک.ک در حال کوچ دادن اجباری ترکمان‌های سوریه      

در اثر فشارهای نظامیان کرد YPG در منطقه «حمام» در 20 کیلومتری تل‌ابیض 12 هزار ترکمن مجبور به ترک خانه و محل زندگی خود شده‌اند.

به گزارش دورنانیوز، عبدالرحمان مصطفی رئیس مجلس ترکمن‌های سوریه در گفتگو با خبرگزاری آناتولی مدعی شد: در اثر فشارهای نظامیان کرد YPG در منطقه «حمام» در ۲۰ کیلومتری تل‌ابیض ۱۲ هزار ترکمان مجبور به ترک خانه و محل زندگی خود شده‌اند. حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) از تمام ترکمان‌های تل‌ابیض خواسته است تا آن مناطق را خالی کنند.

وی در ادامه اظهارات خود با تاکید بر این که نظامیان کرد به صورت آشکار در حال تغییر بافت جمعیتی شمال سوریه هستند، افزود: طی چند روز اخیر در اثر فشار نیروهای نظامی YPG هزار نفر مجبور به ترک محل زندگی خود شده اند. ۲۰۰ تن از آن ها به ترکیه پناه برده اند. ۸۰۰ ترکمن دیگر که به روستاهای خود بازگشته بودند توسط نظامی YPG در یک مدرسه جمع آوری شده و به آنان دستور داده شده است یا این منطقه را خالی کنند و یا از هوا آنان را بمباران خواهند کرد. ترکمن های تل ابیض اکنون در روستاهای اطراف این منطقه در حال زندگی هستند. هدف حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (PYD) به صورت آشکار تغییر بافت جمعیتی شمال سوریه است. این مسئله را به صورت زیرکانه و سیستماتیک پیگیری می کنند. ما از این طرح کردها آگاهیم به همین خاطر از ترکمن ها می خواهیم تا محل زندگی خود را ترک نکنند. ما تا آخرین لحظه محل زندگی خود را ترک نخواهیم کرد.

منبع : دورنانیوز : اینجا


آچار سؤزلر : خبرلر,