خوراسان ﺗورکلرین دیل و کولتورلری

زبان و فرهنگ ترکان خراسان

کاشغر؛ مروارید ترکستان شرقی

+0 به یه ن

کاشغر؛ مروارید ترکستان شرقی

(این روزها ترکان مسلمان ایغور در ترکستان شرقی اشغالی توسط چین روزهای سختی راسپری می کنند دوات اشغالگرکمونیست چین ترکان مسلمان ایغور را مجبور به روزه خواری در ادارات و مدارس و دانشگاها می کند وسعی در کشف حجاب از بانوان دارد امیدواریم روزهای سخت مردمان ترک ایغور همچون سایر مردمان ترک به پایان برسد)

شهر "کاشغر" که به "مروارید ترکستان شرقی و جاده ابریشم" شهرت دارد، یکی از شهرهای تاریخی و باستانی ترکان و مرکز فرهنگ تورک در ترکستان شرقی اشغالی است که ترکان مسلمان اویغور ۹۸درصد جعمیت آن را تشکیل می‌دهند.

به گزارش فرادید، کاشغر یکی از قدیمی ترین واحه های غرب «تالیمو» و یکی از پایگاه های تجارت پنبه ترکستان است که از دو هزارسال قبل مرکز مبادلات اقتصادی و فرهنگی بین ترکان و جهان  شرق و غرب از طریق جاده ابریشم بوده است. منابع گردشگری کاشغر بسیار غنی است. گردشگری در کویر، سیاحت رودخانه یخی و غیره مورد علاقه گردشگران کشورهای مختلف جهان است.

 «مزار کاشغرى در کاشغر چین»

شهر کاشغر با فرهنگ و تاریخ، آداب و رسوم و آثار باستانی خیره کننده  ویژه خود نماینده و نمونه شهرهای منطقه "ترکستان شرقی اشغالی" بوده و هر سال شمار زیادی از مسافران را از کشورهای مختلف جهان به خود جلب می کند.

قدمت کاشغر بسیار زیاد است و دارای جاهای دیدنی و آثار باستانی بسیاری از جمله مسجد «عیدگاه» و آرامگاه محمود کاشغری است که نشانگر فرهنگ ملیت اویغور و ویژگی های معماری این ملیت است.

 


 

 

 

منبع : ترکشناسی


آچار سؤزلر : خبرلر,