خوراسان ﺗورکلرین دیل و کولتورلری

زبان و فرهنگ ترکان خراسان

برنامه های ترکی صدا و سیمای خراسان شمالی

+0 به یه ن


 

برنامه های ترکی شبکه انرک صدا و سیمای خراسان شمالی

 

برنامه رادیویی « ایشیق گئجه لر » موج موج fm94 و am873 هر شب  ساعت 35 : 21


برنامه های تلویزیونی آیدینلیق هر جمعه ساعت 40 : 21 و « اوستان گئچن هفته‌ده » هر جمعه شب تلویزیون ساعت ۲۳ (یازده شب) از شبکه اترک پخش می‌شود.

 


مدیرکل صدا و سیمای خراسان‌شمالی با اشاره به آغاز پخش برنامه رادیویی « ایشیق گئجه لر » به مناسبت ایام ولادت حضرت علی (ع) گفت : این برنامه روزانه به مدت یک ساعت از صدای خراسان‌ شمالی پخش می‌شود.


به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی صدا و سیمای خراسان ‌شمالی، احمد مهدوی در این باره اظهار کرد : افزون بر این برنامه ترکی سیمای اترک با نام « اوستان گئچن هفته‌ده » در روزهای جمعه هر هفته به مدت ۱۵ دقیقه به سمع و نظر بینندگان در سراسر خراسان‌ شمالی می‌رسد. مدیرکل صدا و سیمای خراسان‌ شمالی انعکاس مهم‌ترین رویدادهای استان را از محورهای برنامه تلویزیونی « اوستان گئچن هفته‌ده » اعلام کرد.


وی راه‌اندازی برنامه‌های مستقل صدا و سیمای ترکی را از افتخارات این سازمان برشمرد و گفت: حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد مردم این استان به این زبان تکلم می‌کنند و پخش برنامه‌های ترکی افتخاری برای صدا و سیما است.


این برنامه هر روز از ساعت ۲۱:۳۰ الی ۲۲:۳۰ از صدای خراسان‌ شمالی به روی آنتن می‌رود. موج رادیو : موج fm94 و am873 و هر جمعه شب تلویزیون ساعت ۲۳ (یازده شب) از شبکه اترک پخش می‌شود. نویسنده این برنامه زهرا حیدری و تهیه کنندگی این برنامه را امیر بدیعی، مجید حمزانلویی برعهده دارند و توسط مهشید عفتی و حکمت الله شیردل اجرا می‌شود. با تشکر از دست اندر کاران این برنامه.

منابع :


سایت ترکهای خراسان : اینجا 


صدا و سیما خراسان شمالی : اینجا


آچار سؤزلر : خبرلر,