خوراسان ﺗورکلرین دیل و کولتورلری

زبان و فرهنگ ترکان خراسان

اهانت برنامه « فیتیله » به ملت ایران بود

+0 به یه ن

نایب رییس مجلس در صحن علنی: اهانت برنامه « فیتیله » نه به مردم تورک بلکه به ملت ایران بود

نایب رئیس اول مجلس با تأکید بر اینکه توهین انجام شده در برنامه فیتیله، اهانت به مردم ایران و نه مردم ترک آذربایجان بود، گفت: ملت ایران از این تقصیر نخواهند گذشت مگر آنکه به نحو شایسته‌ای جبران شود.

به گزارش دوزنانیوز، محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی که در غیاب لاریجانی اداره صحن علنی را بر عهده داشت، در واکنش به نطق میان‌دستور محمد حسن‌نژاد نماینده مرند و جلفا و انتقادش نسبت به قرائت نشدن بیانیه نمایندگان تورک زبان در مورد اهانت برنامه فیتیله به مردم تورک، گفت: در مورد برنامه فیتیله باید بگویم آن اهانت نه به مردم آذربایجان بلکه اهانت به ملت ایران بود.

وی افزود: هر ایرانی متدین و صالحی که این برنامه را دید از صمیم قلب رنجید و آن افراد را مورد مؤاخذه قرار داد؛ ملت ایران از این تقصیر نخواهد گذشت مگر اینکه به نحو شایسته‌ای جبران شود.

.............

بخش نظرات :

حسین : چهارشنبه ۲۷ آبان ۹۴ در ۱۰:۵۵

پاسخ دادن : چرا باید بگذارند چنین بیانیه ای در قلب پایتخت کشور قرائت گردد . همان تبعیضی که نسبت به ترکها در سیاست گذاریهای داخلی وجود دارد در مجلس شورای ملی هم وجود دارد و حرفهای قشنگ ابوترابی فرد فقط یک جواب فریبنده برای عدم قرائت بیانیه نمایندگان ترک زبان می باشد/

منبع : دورنانیوز : اینجا

آچار سؤزلر : خبرلر,