خوراسان ﺗورکلرین دیل و کولتورلری

زبان و فرهنگ ترکان خراسان

هفت دولت زیر بیرق امیرالمومنین باشد نه بیرق روس.

+0 به یه ن

ستار خان: من می خواهم هفت دولت زیر بیرق امیرالمومنین باشد نه بیرق روس.

فردا در ساعت مقرر پاخیتانوف به انجمن حقیقت که مرکز فعالیت ستارخان بود آمد و وقتیکه از در وارد سالون شد به ستارخان دست داد و گفت تو مرد دلیری هستی و من شخص شجاع را دوست دارم. پس از صرف شربت و شیرینی ، پاخیتانوف مشغول صحبت شده قدری از مفاسد جنگ و محاسن صلح و صفا سخن راند وبالاخره گفت شما نیز دست از جنگ بردارید و راه مسالمت پیش گیرید؛ من خودم از دولت تقاضا می کنم که شخص شما را مورد توجه قرار داده و درجه ئی که مناسب مقامتان باشد برای شما معین کند و بیرقی هم میدهم که در محل مناسب بزنید و بیرقی دیگر به شخص شما می دهم که بدرب خانه خود نصب کنید ستارخان همینکه این سخن شنید روی صندلی راست نشست و گفت : « جناب قونسور من می خواهم هفت دولت زیر سایه بیرق امیرالمومنین باشند شما می خواهید من زیر بیرق روس بروم ؟! هرگز چنین کاری نخواهد شد » پاخیتانوف چون این حرف را از ستارخان شنید سخت بر افروخت و دیگر چیزی نگفت ؛ برخاست و رفت .

کتاب: قیام آزربایجان و ستارخان؛ نوشته اسماعیل امیرخیزی از مشروطه خواهان و یار و دوست نزدیک ستارخان سردار ملی آزربایجان ( معتبرترین منبع درباره سخنان و رفتار ستارخان )

این نوشته و کتاب؛ تمام مهملات وسخنان کذب پان ایرانیست ها و پان فارس ها را افشا و بر ملا می کند. آنان که برای رسیدن به هدف هایشان از هیچ دروغی دریغ نمی کنند . اینگونه سخن ستارخان را تحریف میکنند که ستارخان گفته بود : من می خواهم که هفت دولت زیر بیرق ایران باشند که این سخن دروغی بیش نیست. فاشیزم و شونیزم فارس هر روز بیشتر از دیروز رسوا می شود.


آچار سؤزلر : بیلیملار,