خوراسان ﺗورکلرین دیل و کولتورلری

زبان و فرهنگ ترکان خراسان

مقدمات نصب اِلِمان میدان امام رضا(ع) بجنورد آغاز شد

+0 به یه ن

شهردار بجنورد: مقدمات نصب المان میدان امام رضا(ع)بجنورد آغاز شد.

روح الله براتیان، شهردار بجنورد در گفتگو با خبرنگار اترک نیوز با بیان این مطلب اظهار کرد : از هفته گذشته کار پی ریزی فنداسیون این اِلِمان در میدان امام رضا (ع) آغاز شده است.

وی افزود: در نیمه دوم سال گذشته میدان امام رضا(ع) بجنورد به منظور اصلاح هندسی و نصب اِلِمانی جدید که معرف خراسان شمالی باشد، تخریب شد و به دلیل استفاده از تکنولوژی روز در ساخت المان این میدان، کار اتمام پروژه به طول انجامید.

براتیان اضافه کرد : سازه اِلِمان این میدان نیز هم اکنون در تهران در حال ساخت است که پس از اتمام به بجنورد انتقال یافته و نصب می شود.

شهردار بجنورد ادامه داد : سازه اصلاح هندسی این میدان به منظور کاهش خطرات ترافیکی و تصادفات هچنین تامین ایمنی در تردد خودروها بر اساس طرح مطالعاتی انجام شده، اجرایی شد.

وی در ادامه در باره طراحی المان برای این میدان نیز عنوان کرد : شهرداری بجنورد طراحی و ساخت یک المان منحصر به فرد را برای این میدان در دستور کار خود قرار داد تا این المان به نمادی دائمی برای معرفی این شهر و استان به مسافران تبدیل شود.

وی در باره طراحی اِلِمان انتخاب شده عنوان کرد : این طرح انتخاب شده شامل هشت طاق و ایوان است که مشابه ایوان و رواق های حرم امام رضا(ع) می باشد و این طراحی تداعی کننده یاد امام هشتم خواهد بود و اختلاف در ارتفاع سازه نیز تداعی کننده حرکت به سوی حرم امام رضا (ع)است.

براتیان در باره ارتفاع این سازه نیز خاطر نشان کرد : طرح نهایی مطابق با همان طراحی اولیه، ارتفاع سازه 19 متر ساخته می شود و قابلیت جابه جایی را نیز دارد.