خوراسان ﺗورکلرین دیل و کولتورلری

زبان و فرهنگ ترکان خراسان

درخواست وزیر دادگستری اسرائیل برای تاسیس کشور کُردی

+0 به یه ن
درخواست وزیر دادگستری اسرائیل برای تاسیس کشور کُردی

سرویس جهان- وزیر دادگستری اسرائیل روز گذشته خواستار ایجاد یک کشور کردی دوست دار اسرائیل شد.

به گزارش خبرگزاری کردپرس به نقل از تایمز اسرائیل، آیلیت شاکد، وزیر دادگستری اسرائیل در کنفرانس سالانه امنیتی  INSS گفت: ما باید آشکارا خواستار تشکیل کشور کُردی باشیم. کشوری که دوست اسرائیل باشد.

وی افزود: کردها همکار و شریک مردم اسرائیل هستند چرا که به گفته وی هم کُردها و هم اسرائیل در مبارزه با گروه های جهادی در منطقه منافع مشترک دارند.

وزیر دادگستری اسرائیل گفت: کردها مردمی با قدمت، دموکراتیک و دوستدار صلح هستند که به هیچ کشوری حمله نکرده اند. همکاری های اقتصادی باید در راس هر گونه رابطه رسمی با کردها باشد.

آیلیت شاکد تاکید کرد اکنون زمان آن رسیده که به کردها کمک کنیم.

برخی مقامات اسرائیل هم مانند نخست وزیر آن در گذشته حمایت خود را از تشکیل کشور کردی در شمال عراق اعلام کرده اند.

بر اساس برخی گزارش ها اسرائیل سال گذشته در یک مقطع، نزدیک به 70 درصد نیاز خود به نفت خام را از طریق اقلیم کردستان عراق تامین کرده است

نظر آذربایجان و پیرامون-در انتظار بهار (اینجا)

وقایع سوریه و عراق و تاسیس داعش همه برای آماده سازی بستر منطقه جهت استقلال کردستان عراق و در وهله بعدی تجزیه سوریه و ترکیه و در نهایت ایران می باشد تا با پیوند مناطق کرد نشین این مناطق با هم مرزهای کشور خیالی کردستان در غرب به مدیترانه و هم مرز با اسرائیل و درشمال شرق به مرز کشور نامشروع ارمنستان مرتبط شود. -البته اگر این پیوند صورت نگیرد بی تردید به صورت سه راس نظامی غرب و روسیه در قلب جهان اسلام عمل خواهند کرد بی تردید هدف پنهانی غرب و روسیه همین است البته اگر کشورهای منطقه هوشمند انه عمل نمایند این طرح عملی نخواهد شد.

منبع : اینجا