خوراسان ﺗورکلرین دیل و کولتورلری

زبان و فرهنگ ترکان خراسان

کتاب داستان های ترکی خراسان در دسترس عموم قرار گرفت

+0 به یه ن

بنام خدا

کتاب داستانهای ترکی خراسان شامل داستان های ترکی با لهجه های خراسانی با ترجمه فارسی از گریوان - بجنورد - شیروان - قوچان - درگز- نیشابور و جوین است.

کیتابین آدی : ناغیللار بوقچاسی، داستانهای ترکی خراسان

یازا ر: اسماعیل سالاریان

تعداد صفحات : 420صفحه

اندازه : وزیری

قیمت :22000 مین تومن

انتشارات :یاس بخشایش، با همکاری : دفتر چاپ و نشر بهبود

سال چاپ : 1395خورشیدی

ویراستار : بهبود مرادی (ائلچی بئ)

-در این کتاب بخشی از اصل داستان های عامیانه تُرکی خراسان را که از نظر علمی می تواند در  شناخت زبان و فرهنگ و اخلاقیات مردم، مبدا با ارزش باشد، در قالب هشتاد داستان بشرح زیر حاضر و تقدیم دوستداران فرهنگ عامه نموده ایم.
- داستان های حماسی مخلوطی با عشق های پهلوانی و دلاوری ها و مبارزه با پادشاها و خوانین و فئودال ها. از جمله، داستان کوراوعلو، جَجوخان، محمد تقی خان پسیان.
- داستان های صرفا عاشقانه و بسیار مشهور از، جمله، داستان، عاشق غریب - شاه صنم، طاهر - زهره و اصلی – کرم.
- داستان ها و افسانه هایی که برای بچه ها، نوه ها و نتیجه ها در شب های زمستان برای سرگرمی و فرو رفتن به خواب شیرین و شکر، توسط مادران گفته می شود.
-در تمامی این داستان ها علاوه بر موارد آموزشی، می توان بهترین و اصیل ترین زبان نثر تُرکی خراسانی را پیدا نمود. این کتاب در 420 صفحه قطع وزیری است و داستان های ترکی بفارسی نیز ترجمه شده اند. قیمت کتاب 22000 تومان می باشد.
-علاقمندان و دوستداران کتاب های 1- تمثیل و مثل ترکی خراسان و 2- داستان های ترکی خراسان می توانند برای خرید پستی این کتاب ها و ثبت نشانی خود به نشانی لینک های زیر مراجعه کنند:
تلفن پیامک و تلگرام :  09159766066


http://salariyan.blogfa.com

http://salariyan.arzublog.com

salariyan@yahoo.cm

https://t.me/xorasanturk