خوراسان ﺗورکلرین دیل و کولتورلری

زبان و فرهنگ ترکان خراسان

توصیه رهبر انقلاب: با کودکان خود ترکی صحبت کنید

+0 به یه ن

توصیه رهبر انقلاب: با کودکان خود ترکی صحبت کنید چراکه در مدرسه فارسی را خواهند آموخت + ویدیو

اخیرا ویدیویی از دیدار جمعی از خانواده‌های شهدای دفاع مقدس با حضرت آیت الله خامنه‌ای منتشر شده است که در آن رهبر معظم انقلاب در مواجهه با پسر خردسالی که علی‌رغم ترک بودن، قادر به تکلم به زبان مادری خود نبود، ضمن توصیه‌ای به خانواده شهید و با یادآوری آموزش زبان فارسی به کودکان در مدارس، خواهان آموزش زبان ترکی به فرزندشان می‌شوند.

آدرس دانلود : اینجا

http://yolpress.ir/?p=48986


 شنیدن این توصیه‌ها از زبان رهبر معظم انقلاب اسلامی، واقعاً لذت‌بخش است و نمی‌توان توصیف کرد که فرهنگ‌دوستان و فعالان فرهنگی در ایران، به خصوص در دیار آذربایجان چقدر خرسند شده‌اند.

 در ایامی که دشمنان اتحاد ملت ایران با هر ترفندی سعی میکنند با ایجاد شکاف بین اقوام مختلف ایرانی باعث تضعیف کشورمان شوند. دشمنانی که با تحریف زبان (آذری نامیدن به جای تورکی!) و تخریب فرهنگ (جک گویی‌ها و تخریب‌ها و ترور شخصیتی)، تضعیف اقتصادی و … مناطق ترک‌نشین و حتی زدن برچسب‌های مختلف بر فعالان فرهنگی و مدنی در تلاشند با دو بهمزنی و ایجاد نفرت بین اقوام ایرانی به اهداف شوم و شیطانی که همان تضعیف ایران و تجزیه‌ی کشور در راستای خاورمیانه‌ی جدید آمریکایی- صهیونیستی خود دست یابند.

این افراد نه تنها از خارج، بلکه در داخل ایران نیز با نقاب ایران دوستی و  میهن ‌پرستی وارد میدان شده و گاها از روی ناآگاهی!! تنور تفرقه افکنی را داغ می‌کنند و به خیال باطل خود، ایران‌ دوست‌تر و وطن‌ پرست‌تر از اینها پیدا نمی‌شود و نمی‌دانند که مانند کبکی هستند که سر در برف فرو کرده‌اند!

به طور یقین گروه‌ها و اشخاصی نیز هستند که با تعصب کورکورانه در دام آنها می‌افتند و به جای تمرکز بر تحکیم وحدت و یکپارچگی و همدلی ملت ایران، آب در آسیاب دشمن می‌ریزند.

نمی‌خواهیم از سخنان همیشه حکیمانه و عالمانه‌ی رهبرمان سو استفاده کنیم ولی واقعا خوشحالیم که تمامی نقشه‌های دشمنان نقش بر آب شد و اینان به چشم خود دیدند که آموزش به زبان مادری تورکی با وحدت و یکپارچگی ملت ایران هیچ تناقضی ندارد و بنا به فرموده‌ی رهبر معظم ایران زمین، در کنار زبان فارسی می‌توان بدون حاشیه و بدون تفرقه‌ افکنی و نقشه‌های صهیونیستی ترکی هم صحبت کرد و به زندگی ادامه داد. بله تورکی نه زبان ساختگی و خیالی آذری که در رسانه‌های به ظاهر ایران دوست رواج داده می‌شود تا تورک‌های ایران عزیز از گفتن زبان من تورکی‌ست خجالت بکشند و دچار بیگانگی هویت و فرهنگ شوند و در دام این کوردلان بیفتند.

ما فرزندان آذربایجان-ایران همیشه کشورمان را دوست داشته و داریم و هیچگاه در دام شما معاندان نظام و دشمنان اتحاد ملت ایران نخواهیم افتاد و با تاکید بر وحدت اقوام ایرانی، پیگیر خواسته‌های به حق خود در چارچوب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران خواهیم شد و هیچوقت نخواهیم گذاشت شما با تکنیک‌های مختلف در بین ما ملت همیشه قهرمان نفوذ کنید.

حسین واحدی