خوراسان ﺗورکلرین دیل و کولتورلری

زبان و فرهنگ ترکان خراسان

دانلود سریال یالانچی پهلوان ( زبان ترکی)

+0 به یه ن
 
شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۵ ۱۸:۲۰
خوش گؤردوک
اسکی‌لر بایرام قاباغی کندیمیزه پهلوان گلردی. پهلوان ایپ اوستونده یئریمکله خالقی شاشیردیب اگلندیره‌ردی. پهلوانین بیرجه یاردیمچیسی دا وار ایدی. یاردیمچی‌نین وظیفه‌سی آشاغیدا پهلوانین حرکتلرینی یانسیلماقلا خالقی گولدورمک ایدی. خالق، پهلوانین یاردیمچیسینا یالانچی پهلوان دئیردیلر.
سؤزوم گلیر ایران آیدینلارینا!.. ایران آیدینلاری‌نین بیر پاراسی دا دونیا آیدینلارینی یانسیلایان؛ یالانچی آیدینلاردیر، سیزجه خالقا گولمک لازیم دئییل می؟!!
پاسخ: سلاملار چوخ خوش گلدینز
یکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ ۱۸:۴۸
دانلود سریال یالانچی پهلوان ( زبان ترکی) از لینک زیر
قسمت اول👇
http://77.36.163.91/webtv/3822/3822_1.flv

قسمت دوم👇

http://77.36.163.91/webtv/3823/3823_1.flv

قسمت سوم👇

http://77.36.163.91/webtv/3824/3824_1.flv

قسمت چهارم👇

http://77.36.163.91/webtv/3825/3825_1.flv


آردینی اوخو

نادر شاه افشار پادشاه تورک

+0 به یه ن

نادر شاه افشار پادشاه تورک

نادرقلی افشار ملقب به نادر شاه رئیس ایل تورک آزربایجانی افشار بود که به پادشاهی ایران رسید و بنیانگذار دودمان افشاریه شد.  او دوازده سال (از ۱۱۱۴ تا ۱۱۲۶) بر ایران حکومت کرد.  پایتخت وی شهر مشهد بود.  او مشهورترین پادشاهان ایران پس از اسلام است.

نادرشاه افشار بنیانگذار دولت تورکى-آزربایجانى افشار٬ از معدود حکمرانان داراى خودآگاهى و شعور ملى تورک در تاریخ ایران است و از این منظر شاید تنها با شاه اسماعیل صفوى٬ جهانشاه قاراقویونلو٬ اوزون حسن آغ قویونلو٬ آغا محمدخان قاجار و.... قابل مقایسه باشد.



آردینی اوخو

کاش زیبا کلام به قشقایی‌ها توهین کرده بود

+0 به یه ن


کاش زیبا کلام به قشقایی‌ها توهین کرده بود!

حیدر بیات

📜 چند سال پیش هنرمند قشقایی خانم پروین بهمنی در یک همایش موسیقی در اردبیل شرکت کرده بود. انتظامات مراسم به ایشان تذکر داده بود که حجاب خود را رعایت کند. ایشان ترتیب اثر نداده بود و گفته بود این نوع پوشش، پوشش سنتی ما قشقاییهاست و ربطی به بی حجابی ندارد. پای نیروهای امنیتی به وسط کشیده شده بود. ایشان بعد از مشاهده اصرار و ابرام ماموران گفته بود: ما با همین لباس با استعمارگران انگلیسی گر جنگیدیم و آنها را به دریا ریختیم. آن موقع شما نبودید. اگر نمی توانید پوشش مرا تحمل کنید مجبورم همایش را ترک کنم.



آردینی اوخو

هنر ترجمه در دوران پهلوی

+0 به یه ن

💯هنر ترجمه در دوران پهلوی

♨️ و نمونه ای از شیادی پان_ایرانیست های تورک ستیز در تحریف منابع به صورت موزیانه تا فکر هر مطالعه کننده ای را به صورت غیر مستقیم از اصل موضوع به دور کنند.

💯به مطلب زیر دقت فرمایید: متن عربی جمله‌ای در کتاب تاریخ طبری بدینگونه است : «وفی هـذه السنه غزا الجراح بن عبداالله الحکمی و هو امیر علی ارمینیه و آذربیجان ارض التُرک فتح علی یدیه بلنجرم و هـزم الترک».

📚(تاریخ طبری، تاریخ الامم و الملوک، مطبعه بریل، لیدین ۱۸۷۹)

💢در حالیکه آقای ابوالقاسم پاینده مترجم فارسی تاریخ طبری این جمله را به شکل زیر ترجمه نموده است:  «در این سال (۱۰۴ هـ.ق.) جراح بن عبداالله حکمی که امیر ارمنیه و آذربیجان بود به غزای سرزمین تورکان رفت که بلنجر به دست وی گشوده شد و تورکان را هزیمت کرد»

📚(طبری جلد ۹، صفحه ۴۰۴۴، حوادث سال ۱۰۴ هـ.ق. / ۷۲۲ م، مترجم: ابوالقاسم پاینده، چاپ سال ۱۳۵۳).



آردینی اوخو

ابن خلدون : ایران سرزمین ترکان است

+0 به یه ن

اشاره : تاریخ حضور ترکان در ایران، تاکنون بحث ھای داغی را برانگیخته است. برخی، تاریخ ترکان ایران را از دوران باستان و زمان سومریان که قرائنی بر ترک بودن آنان اقامه شده است، شروع می کنند و برخی نیز با نادیده انگاشتن قرائن تاریخی، حضور ترکان را تا زمان سلاجقه و حتی بعد از آن نفی می کنند.

ابن خلدون : ایران سرزمین ترکان است.

ابن خلدون که در جهان به پدر جامعه شناسی مشهور است و یکی از چهره‌های ارجمند جهان اسلام به شمار می رود، در تاریخ معروف خود می نویسد: « و فی الکتب ان ارض ایران هی ارض الترک … فاما علماء الفرس و نسابتهم فیابون من هذا کله:در کتابها هست که ایران سرزمین ترکان است ، اما دانشمندان و نسب شناسان فارس به کلی این مسئله را انکار می‌کنند. » (تاریخ ابن خلدون ج ۲ص ۱۵۴چاپ موسسه الاعلمی و ص ۱۸۱ انتشارات دارالفکر)



آردینی اوخو

روز رفراندوم قانون اساسی

+0 به یه ن

 روز رفراندوم قانون اساسی

یازدهم و دوازدهم آذرماه، یادآور روز رفراندوم قانون اساسی است. امروز ۳۷ امین سالگرد رأی آری ملت به این سند میثاق ملی است. ۳۷ سال گذشت ولی هنوز اجرای اصولی که متضمن حقوق اقوام ایرانی است ( مانند اصل ۱۵ و ۱۹) کماکان معطل مانده است. عمر دولت « حقوقدان و نه سرهنگ » هم دارد به سر میرسد، ولی ابتدایی ترین «حق» اقوام مبنی بر آموزش زبان مادری « پاسخ حقوقی» نگرفته است. آیا دولت « تدبیر و امید»، اقوام ایرانی را با «بی تدبیری»، «ناامید» خواهد کرد؟

 الزام دولت به آموزش زبان های قومی در مدارس ایران در جریان مذاکرات درباره ی اصل 15قانون اساسی.👆 کتاب"مشروح مذاکرات مجلس خبرگان قانون اساسی"جلد ۱ص 577


آردینی اوخو

چرا باید به زبان مادری اهمیت داد؟

+0 به یه ن

چرا باید به زبان مادری اهمیت داد؟

اساسا، حقیقت تنوع زبانی چیست؟

تنوع زبانی امری طبیعی در زندگی انسان است.  مساله اصلی، به رسمیت شناختن، فهمیدن و البته ارج نهادن به این تنوع زبانی به عنوان یک نظم طبیعی در جهان است. در اینجا تاکید بر روی زبان مادری است چون این زبان، نخستین زبانی است که ما یک نوزاد وقتی از مادر خود شیر می خورد، می شنود که دقیقا به همین، دلیل عنوان زبان مادری به خود گرفته است. این زبان، زبانی است که ما در نخستین دوران زندگی خود فرامی گیریم. این زبان، هویت ما را شکل می‌دهد و حامل فرهنگ ما به آینده است.



آردینی اوخو

هدف از مبالغه در معرفی ایران باستان

+0 به یه ن

هدف از مبالغه در معرفی ایران باستان

💥چرا اینقدر ایران باستان به ویژه عصر هخامنشی را علم می کنند؟ چرا این همه راست و دروغ را به هم می بافند تا آن دوران را طلایی نشان دهند و ایرانیان بازگشت آن دوران را در سر بپروراند؟ آیا این تفکر در خارج از مرزهای ایران برنامه ریزی نمی شود؟

🔴هدف آنها چیست؟  هدف از یاد کردن به ایران باستان بی تردید مقابله با اسلام است، زیرا اسلام مهم ترین تفکر برای مبارزه با استعمار و استکبار جهانی است.

💥باید به چپاولگران حق داد که برای مبارزه با اسلام برنامه ریزی کنند. آنان برای اسلام ستیزی، باید چیزی را به عنوان جایگزین به مردم بدهند. چه بسا در هر کشوری یک جایگزین خاص را مطرح کرده باشند. اما در کشور ما، "ایران باستان" و به دنبال آن "نژاد پرستی" را برگزیده اند.

💥آنقدر "باستان- باستان" و "هخامنشی- هخامنشی" کرده اند که برخی نا آشنایان با تاریخ می پندارند ایران بهشتی برین بود که مسلمانان با حمله به ایران، آن بهشت را به جهنم تبدیل کردند! همینکه کسی بخواهد انتقادی از ایران باستان مطرح کند، او را متهم به ضد ایرانی می کنند حال آنکه قبلا نشان دادیم که اینان توهین هایی بزرگ را به ملت ایران می کنند.

💥صداقت نداشتن باستان پرست ها در زمان هجوم صدام به روشنی معلوم شد. صدام رسما اعلام کرد که می خواهد نبرد قادسیه را تکرار کند و برای همگان واضح بود که او می خواست نقشه ی ایران را از زمین محو کند. اما همین ها که این همه برای ایران باستان سینه چاک می دهند، قدم در میدان های جنگ نگذاشتند؟! بی تردید آن چیزی که ایران را نگه داشت، اسلام بود ، نه این شعارهای پوچ و پوشالی که ورد زبان مدعیان وطن پرستی است.

✍انتشار پیام = گسترش آگاهی. نشر این پیام صدقه جاریه است. با باز نشر به گسترش آگاهی کمک کنید.

قیرخ میلیون تورک اوجاغی



آردینی اوخو

شهادت امام رضا(ع)تسلیت باد

+0 به یه ن

آخرین روزماه صفر، شهادت امام رضا(ع)تسلیت باد

خدایا، به حرمت این روزعزیز، حلالترین روزی ها، صالحترین عملها، خالصترین عبادتها و عاقبتےنورانےنصیبمان بفرما.

سالروز شهادت ثامن الائمه، امام علی بن موسی الرضا علیه السلام را خدمت دوست داران مکتب اهل بیت عصمت و طهارت تسلیت عرض می کنیم. التماس دعا.


آردینی اوخو

بابک و امام رضا(ع)

+0 به یه ن

بابک و امام رضا(ع)

ارسال شده در مهر ۹, ۱۳۹۵ توسط دکتر کریمی : قیزیل قلم :  اینجا

وقتی حضرت محمد (ص) ظهور می کند و به پیامبری می رسد و نامه ای به خسرو پرویز پادشاه ساسانی می نویسد و او را به دین اسلام و اطاعت از خداوند فرا می خواند که نامة پیغمبر به دست خسرو پرویز پاره می گردد. اما سالیانی می گذرد تا حکومت ظالمانه و دیکتاتوری، توسط دین جدید و مسلمانان، در جنگ قادسیه برچیده شده و متلاشی می شود و انسان های آزادة دربند کشیده شده نفسی تازه کنند.



آردینی اوخو

گفتگو در باره خفظ زبان و فرهنگ تورکی

+0 به یه ن
گفتگو در باره خفظ زبان و فرهنگ تورکی

ایرج افشار یزدی : باید زبان ترکی و ترکها در رادیو، تلویزیون، مجلات، سینما و کتاب های تاریخی مورد تمسخر قرار بگیرند و زبان ترکی باید سریعا با برنامه ریزی علمی اول تحریف، بعد تخریب، و نهایتا نابود شود و در کتابهای درسی باید ترکها را و سلسله های ترک را وخشی، بیگانه، مهاجم و اشغالگر نامید.

سالاریان : اگر احساس می کنید از تورکی حرف زدن خجالت می کشید بدانید تحت تاثیر این پروژه ایرج افشارها قرار داشته اید. آیا می دانید بیشترین سرمایه گذاری آنتی تورک ها روی این گزینه است.

سراج اکبری :

اگر جاهل به تاریخ خود استی / زجام جهل مینوشی و مستی

اگر ترکی و کرمانج و اگر تات / بزن بر سر غریبانه دو دستی

اگر هستی ز فرهنگ خود آگاه / بدان عزم رقیبانت شکستی.



آردینی اوخو

رحلت پیامبر اکرم (ص) و امام حسن(ع) و امام رضا (ع) تسلیت

+0 به یه ن
 

ایسلام پئیغمبری (ص) نین دونیادان کؤچمه سی و ایمام حسن مجتبی(ع) نین ایله ایمام ریضا (ع) نین شهادتی ایلدؤنومو، بوتون موسولمانلارا، اؤزللیکجه تورک باجی- قارداشلاریمیزا باش ساغلیغی اولسون.

 

رحلت پیامبر اکرم (ص) و امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا (ع) تسلیت باد

فرا رسیدن ایام سالگرد وفات حضرت محمد مصطفی (ص) و شهادت مظلومانه سبط اکبر پیامبر، امام حسن مجتبی(ع) و شهادت غریبانه هشتمین پیشوای معصوم، حضرت امام علی بن موسی الرضا (ع)، بر تمامی مسلمانان تسلیت.



آردینی اوخو